Cake in a Cup

21 januari 2016



Wat te doen op een vrije middag met weinig huiswerk? Roos weet raad, tam, tam, tam. Oké de mensen die mij kennen weten nu al dat er dus van alles mis zal gaan. Dat gebeurt namelijk nog al eens als ik iets nieuws wil proberen. Ja, eigenlijk gewoon altijd of het moet zoiets zijn als lang in mijn bed liggen of proberen zo lang mogelijk te lezen in bed, ja dat record breek ik nogal eens. Ik dwaal af, vandaag ging ik dus iets oden wat ieder mens kan, ja, ik niet dus.


Terwijl ik net al mijn brood naar binnen had gesmikkeld en heb geleerd, ja mam ik heb wel heel eventjes mijn Nederlandse grammatica geleerd maar ben toen uiteindelijk zoals je al zei verder gegaan met oefen op mijn blog. Maar terwijl ik dus klaar was met leren begon ik te bedenken waar ik foto's van kon gaan maken. Het bleef daar boven nog al stil en dus besloot ik wat doelloze YouTube filmpjes te bekijken. Tot dat ik opeens bij een oud filmpje van Jiami kwam waarin ze een brownie in een kop maakte » Hier de Link «  hier was ze serieus nog maar 14, ze lijkt echt minimaal 16 of zo. Het zag er zo ontzettend simpel uit dat ik bij mezelf zo iets had van "Hé ik denk dat dit eindelijk iets is wat jij kan maken zonder dat je weer eens iets verpruts"  ik heb misschien nog niet helemaal genoeg zelf kennis. Dus ik kijken of ik bloem had omdat dat er als eerste in zou moeten. Ik zoeken dus is er nergens bloem maar wel zelfrijzend bakmeel. Na wat te hebben gegoogeld vond ik dat je het wel kunt vervangen maar dat het niet zo handig is omdat het dan hel erg gaat stijgen. Eigenwijs dat ik was ging ik gewoon door met de zelfrijzende bakmeel. Daarna de rest er in gegooid waarna het er echt smerig uit zag,


Hier staat het recept:

~   1 eetlepel bloem » ik waarschuw je heen zelfrijzend bakmeel «
~'  4 eetlepes cacao poeder
~   2 eetlepels suiker » Jiami zegt 3 maar dat word veel te zoet, zelfs 1 is denk ik al genoeg «
~   1 ei
~   2 eetlepels olie
~   en een scheutje melk
~   vanille aroma  » dat kan je ook gerust weglaten maar het is wel lekker «

Nadat je dat gedaan hebt kan je mok 1 tot 2 minuten in de magnetron. Zelf werd het bij mij toch zeker wel 2 minuten ook al moest ik 4 keer stoppen omdat de cake er anders uit kwam ( love you zelfrijzend bakmeel).




En dan kon ik toch eindelijk aan mijn brownie gaan beginnen. Eerst natuurlijk een paar mooie plaatjes schieten zodat alles toch niet voor niets was geweest. De brownie zag er namelijk echt uit als een drol. Vol goede moed begon ik aan de niet zo prachtige brownie. Zelf vond ik hem niet zo erg lekker, hij smaakte een beetje naar wentelteefjes (door het ei waarschijnlijk) met choco erdoor. Gelukkig vonden mijn zusjes hem wel erg lekker en hebben zij bijna alles van mij gestolen.

 
 

Dan heb ik nu nog wat meer goede nieuws ook al is dat eigenlijk alleen voor mij goed nieuws. Ik sta  nu gewoon serieus 1e met de tekenwedstrijd. En ik ben zo happy nu ben echt een beetje aan het stuiteren. Ik hoop dat ik het zo vol houdt tot 31 Januari want dan is de uitslag, het scheelt 5 punten met mij en degene die 2e staat. Iedereen een fijne laatste paar koude dagen van deze week. Deze week ging voor mij eigenlijk best wel snel voorbij dankzij de kou. Alsnog fijne laatste paar koude uurtjes!

Liefs,
Roos

1 opmerking

  1. Misschien volgende keer met een half ei maken? Ik vind het stukje erover leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.