How to: Summer Fibe Mobile

23 januari 2016


Na een vermoeiende laatste dag voor de vakantie achter de rug te hebben kwam ik dan eindelijk thuis. Dan had ik ook nog die vriendelijke Meneer J. Wind hartstikke tegen. Maar ik kwam dus thuis en bedacht me dat ik nog een cadeau voor een vriendin van de basisschool moest hebben. Ik ben nog al van de Last Minute reusachtige cadeau ideeën. En zo kwam ik dan ook op het idee om een hoesje voor haar mobiel te gaan maken. Mijn vriendin is nog al van de WIFI, telefoon hoesjes en snapchat (en washi tape) daarom leek het mij zo leuk om haar een hoesje te geven. Dus ging ik aan de slag. het spijt me dat ik pas vandaag dit post en niet gisteren echt sorry.

 Na mijn moeder lief te hebben aangekeken vond ook zei het een leuk idee om een hoesje te gaan maken. Ik had al wat op Pinterest lopen vegen en was een leuk idee tegen gekomen. Namelijk een hoesje in de vorm van een ijsje, hoe lief is dat?! Gelijk heb ik alle tassen vol met restjes stof uit de kasten getrokken en de mooiste kleurtjes opgezocht. Uiteindelijk was ik het er helemaal over eens dat
het een roze ijsje zou worden.

Natuurlijk was er nergens echt een mooi wit stofje te vinden dat ook nog eens lekker dik zou zijn. De voering (binnenkant) moest natuurlijk wel een beetje schokbestendig zijn. Toen kwam dat leuke kleurrijke bloemenstofje opeens naar beneden vallen uit de 93-ste tas dei ik omkieperde. En ja hoor de achterkant was perfect. Snel ben ik naar de computer gerend om een template van de Samsung s3 neo op te zoeken. Die heb ik op het stofje gespeld en onder de naaimachine gelegd. Dat ding was mij iets te ingewikkeld na 5 minuten te zoeken hoe ik de naald omhoog moest doen zodat ik het stofje eronder kon leggen was ik er wel klaar mee. Ik keek mijn moeder weer eens heel lief aan en zei heeft het naaiwerk eigenlijk helemaal gedaan. Mam. je bent een schat!



Toen de beide lapjes op elkaar waren genaaid mocht ik ze in elkaar vouwen. Wauw, wat had ik toch een belangrijke taak gekregen. Hoe ga ik dit uitleggen, het witte lapje stof was dus iets langer zodat ik het kan omvouwen en je het onderste randje van het ijsje zag en het gelijk ook mooi afgewerkt was. Snap je het. oké laat maar waarschijnlijk niet. Nu vergeet ik nog bijna het allerbelangrijkste het stokje. Deze dient vooral voor de sluiting van  het hoesje en natuurlijk om te laten zien dat het een ijsje is. De jarige zag het eerst niet eens, dat kwam eigenlijk vooral omdat ze hem op de kop hield. Later liep ze er toch wel trots mee door het huis.



En toen kwam mijn allerbelangrijkste taak, de druk knoopjes . Tam, tam, tam....  Ja dat is best lastig en al helemaal als je Roos heet. Mijn moeder had al 3 keer gezegd dat ik goed moest opletten en ze niet verkeerd om moet doen. Ja, dat ging dus mis en kon ik 10 minuten voordat ik moest gaan dat knoopje er op nieuw opzetten. Al met al is het uiteindelijk toch wel gelukt.



Hier ligt mijn mobiel erbij, de iPhone 4 ook deze paste erin ook al was het hoesje aan de grote kant. Ik denk dat ik er binnen kort ook maar ééntje voor mezelf ga maken. Ik vind hem stiekem toch wel heel erg leuk en ben er ook wel een beetje trots op hoor. Dat ik dat helemaal gemaakt heb, met de hulp van mijn lieve moeder natuurlijk.


En dit is dan de foto voor in de serie 100 weeks to Hapinnes. Ik zelf vind de foto wel mooi gelukt ook al was het al helemaal donker buiten.



Zo heb ik me de hele vrijdag middag en avond een beetje vermaakt. Proberen jullie ook vaak iets persoonlijks cadeau te geven? Zelf vind ik dat ook altijd zo leuk om te krijgen, gewoon dat je weet dat andere mensen hun best voor jou doen. Fijn weekend nog allemaal en tot volgende week.

Liefs,
Roos

Wat is het leukste wat jij ooit op je verjaardag gekregen hebt?

1 opmerking

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.