Wanneer mijn creatieve brein gaat werken op een regenachtige dag

12 januari 2016


Eindelijk een dagje wat eerder uit dan normaal, het laatste uur Duits was uitgevallen. En ik zelf had daar absoluut geen problemen mee, als er iemand is die een hekel aan Duits en alle andere talen heeft ben ik het wel, kijk maar eens op mijn cijferlijst als je me niet gelooft. Ik dwaal af, het laatste uur was dus uitgevallen en was lekker vroeg uit. Mij kennende gebeurd er dan altijd weer iets zodat ik als nog laat thuis ben. En ja, vandaag dus ook, ik kreeg mijn sleutel namelijk niet omgedraaid in het slot.
Ik een hele poos proberen om dat ding maar om te kunnen draaien (minstens 10 minuten) komt daar eindelijk de conciërge aan lopen. Ik ren naar hem toe en ja hoor het lukte hem hij smeerde er nog een beetje olie op en ik kon naar huis toe gaan. Degene met wie ik mee fietste had gelukkig op me gewacht en zo konden we, een kwartier later, eindelijk vertrekken.

Toen ik dan dus ook eindelijk binnen zat, waar het droog en warm was en ook mijn voedsel naar binnen had gewerkt bedacht ik me wat ik zou kunnen doen. Al mijn super gigantische lieve leraren (voor het geval ze dit lezen kan ik maar beter eventjes het voorbeeldige leerlingetje uithangen) hadden gelukkig zo goed als geen huiswerk opgegeven. Deze middag kon ik dus mooi aan iets besteden waar ik nou nooit tijd voor heb. Zoals je al wel aan de foto's kon zien was dat een beetje proberen met een stift en wat verf. En deze creaties wou ik eventjes aan jullie laten zien.


De eerste drie van mijn artistieke uitspatting waren al op school in elkaar geflanst. We hadden namelijk één van mijn geliefde studie-uren ( ze hebben heel fijn bedacht dat we vanaf  dit schooljaar alle leerlingen vanaf de 2e, ik zit in de 2e voor als je het nog niet wist, in plaats van een tussen uur een studie uur geven) ons op één na laatste uur. Omdat ik er nogal de balen in had dat we zo'n studie-uur  hadden had ik eigenwijs een papiertje uit de printer gerukt en ben gewoon gaan tekenen.

Life is better when you're laughing

Dan  nu numero 2, hier ben ik absoluut niet zo trots op maar vond de tekst gewoon te mooi om niet met jullie te delen. Ik zag deze quote namelijk op Pinterest voorbij vliegen en moest van binnen wel lachen. Zoals ik al zei het is nou niet echt iets moois om naar te kijken dus lees het maar gewoon.

Learn the rules like a pro, so you can break them like an arist  ~ Pablo Picasso

Nu dan de quote die me ook gewoon gelijk opviel was deze van Walt Disney. En ik vind de tekening uiteindelijk ook nog mooi geworden ook. De combinatie van verf met stift is gewoon heel erg mooi geworden. De lieve zachte kleurtjes geven het net dat beetje extra.

It's kind of fun to do the impossible  ~ Walt Disney

Nou dat waren mijn creatieve uitspattingen alweer voor deze keer. Ik heb me heerlijk vermaakt vandaag met deze "probeersels". Ook was ik bezig met een ander projectje maar dat laat ik jullie zaterdag zien. Als je mijn vorige post niet heb gelezen weet je waarschijnlijk ook niet dat de 3e post uit 100 weeks of hapinnes deze week op zaterdag komt. Er is namelijk vrijdag iets erg leuks waar ik nu al heel erg veel zin in heb maar waardoor ik vrijdag geen tijd heb om iets te posten en natuurlijk omdat ik die ervaring graag in 100 weeks of hapinnes wil hebben staan.

Liefs,
Roos

Wat is jouw favoriete quote op dit moment?

Een reactie posten

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.