Carrot Cake ~ Recipe

14 november 2016


Noem nou eens een taart wat je nu echt bij de herfst vindt passen? Ik gok zo dat de meeste het er wel met me mee eens zijn dat dat toch echt de worteltjestaart moet zijn of mooi gezegd carrot cake. Dat receptje deel ik vandaag hier eventjes op mijn blog. Ik zou het echt heel leuk vinden als je het recept gebruikt en je en foto post en mij daar eventjes in tagt dan neem ik een kijkje (Jiska je hebt wel in de gaten dat dit zinnetje voor jou bedoeld was of niet soms)!

Om heel eerlijk te zijn, ik ben echt helemaal weg van deze taart en dan vooral met die heerlijke icing er bij. Als je hier een hapje van neemt stroomt er gewoon een golf van herfst smaakjes naar binnen. Hierbij verzeker ik je dat ook jij deze ervaring zult beleven, op mijn woord.


De Ingrediënten,
De Cake
  • mix voor Boerencake
  • 4 eieren op kamertemperatuur
  • 200 gram roomboter
  • 5 theelepels speculaaskruiden
  • 100 gram gehakte walnoten en een paar voor de decoratie
  • 2 geraspte winterpenen
De Icing
  • 300 gram monchou
  • 75 gram boter
  • 1 limoen of wat uit zo´n groen potje met limoen sap
  • 45 gram poedersuiker

Bereidingswijze, Cake
  1. Verwarm de oven voor op 150*
  2. Vet de springvorm in en bekleed deze met bakpapier.
  3. Klop de boter met de mixer in een beslagkom zacht en romig.
  4. Voeg de cakemix en de eieren in één keer toe.
  5. Roer het geheel met de mixer op de laagste stand in 1 minuut tot een glad geheel.
  6. Klop het beslag daarna met de mixer op de hoogste stand in 3 minuten tot een luchtig beslag.
  7. Voeg de geraspte (gerapste) wortel, walnoten, en speculaaskruiden (dit is gewoon een potje waar alles wat maar iets herfstachtig is in gevangen zit) toe en mix deze goed door het beslag.
  8. Doe het beslag in de springvorm.
  9. Bak de cake in 60-70 minuten gaar en goudbruin.
  10. Haal de cake uit de springvorm en leg deze op een rooster en laat de cake afkoelen.
 Icing
  1. Roer de boter zacht.
  2. Voeg de overige ingrediënten toe en mix deze door elkaar tot een romig geheel.
  3. Bestrijk als laatste de hele bovenkant van de taart met de icing.
  4. Nu versieren maar, wat overgebleven wortelrasp en wat walnootjes zijn perfect voor de decoratie.

 Nu hoop ik maar dat jij net zo veel weg zult zijn van deze taart als mij. Dat kan haast niet anders eigenlijk. Iedereen hier thuis vindt hem in ieder geval hem erg lekker. Dan heb ik nog een kleine mededeling, neem eens een kijkje op Eluamakamaka.blogspot.nl gewoon om wat leuke posts te lezen of om ons misschien een mailtje te sturen voor een leuke collab!

Liefs,
Roos

16 opmerkingen

  1. Dit ziet er echt uit als een heerlijke taart! Ik sla het recept even op en misschien ga ik hem binnenkort ook maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er een reden dat deze in de titel carote heet ipv carrot? Het is wel echt enorm lekker, zo'n taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Zelf heb ik nog nooit worteltaart gegeten, ben benieuwd hoe dat smaakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt dan echt tijd, dit moet je gewoon een keer proeven. Anders kom ik je persoonlijk nog een stukje brengen!

      Verwijderen
  4. Carrot cake is zo lekker, alleen nog nooit zelf gemaakt! Misschien een leuk projectje voor in de vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja moet je doen, het valt best mee hoe veel tijd het je kost!

      Verwijderen
  5. "Bakker heeft u ook worteltjestaart??" Ken je die mop? Daar doet dit me zooo erg aan denken! Vroeger leek een worteltaart me echt vreselijk. Maar toen ik het een keertje in mijn mond goot om de smaak te ervaren was ik verkocht! Ik had nog geen fijn recept dus thanks voor het delen! Ga ik zeker ooit een keertje maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps nee die mop ken ik niet., *blozende smiley*. Mijn oom was bij ons thuis toen we de taart bekte en hij vond het maar niks. Mij opa en oma waren later bij ons en die vroegen of de worteltaart nog was gelukt (had hij dus verteld) ik ze gelijk een stukje gegeven en ze vonden het heerlijk!

      Verwijderen
  6. Ahh ziet er zóo lekker uit! Mooie foto's heb je gemaakt zeg, bij mij zien foto's van eten er nooit uit, hihi!
    Liefs,
    Elles

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om heel eerlijk te zijn is dit ook de eerste keer dat het `redelijk` gelukt is.

      Verwijderen
  7. Ik heb al vaak foto's en receptjes gezien van een wortelcake, maar ik heb het nog nooit durven maken. Ik ben zo benieuwd naar de smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had ik eerst ook hoor die "angst" voor wortelcake maar het proeft alles behalve gezond kan ik je vertellen hoor, je vindt het vast lekker!

      Verwijderen
  8. Shiiiit nu ben ik dus echt verplicht hem te gaan maken;) Ik ga ff kijken of ik t weekend of misschien ergens deze week tijd heb!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.