Let's Bake a Cake

3 november 2016

WARNING!! UITERST ONGEZOND EN ZEER VERSLAVEND

Allereerst, sorry voor deze verschrikkelijke foto's. In de vorige post zei ik nog wel dat ik vooruit was gegaan, vergeet dat dit zijn weer de oude vertrouwde verschrikkelijke foto's. Toch wou ik het even met jullie delen want dit is het eerste recept wat ik hier deel. Vandaag deel ik het recept van een Arretjescake.

Wij hebben ons recept uit de grote Bakbijbel van Rudolph, oké zo heet dat boek niet echt maar het is echt een reusachtig boek. Je kent hem misschien wel van 24forkitchen, of niet als je zusje dat niet 3 maanden achter elkaar elke dag keek...
Het recept,
200 gram boter,
50 gram pure chocolade
200 gram bruine basterdsuiker
60 gram cacaopoeder
200 gram volkorenkoekjes 

Samen met mijn zusjes en Vera waar ik nu weer op eluamakamaka.blogspot.nl blog ging ik aan het bakken. Terwijl de cake nadat we alles gewoon bij elkaar ingegooid hadden en hebben gemixt en het in de koelkast heb gezet gingen we nog even wat foto's maken. De cake moet in totaal wel 2 uur in de koelkast staan. Vandaar dat het al laat was voordat we hem konden proberen en ik zulke bagger foto's gemaakt heb.

De cake was eigenlijk helemaal uit elkaar gevallen en was één kruimelbende. Niet echt fijn om te eten laten we maar zeggen. Daarom heb ik er hier bij het recept 50 gram extra boter gezet, ik hoop dat het dan beter blijft! Wel kan ik je vertellen dat het echt heel erg lekker is, ook al zou ik het eerder een koek noemen dan een cake.

  
       BEREIDINGSWIJZE,
1. Smelt de boter en de chocolade allebei in en apart pannetje.
2. Bij de gesmolten boter mag je nu de suiker + cacaopoeder en de (verkruimelde) koekjes doen en dit even goed door roeren.
3. Nu kun je uiteindelijk ook nog de chocolade er bij toevoegen en ook nu nog een keertje goed doorroeren zodat alles goed is gemengd.
4. Giet het mengsel in een cakevorm om het nu voor 2 uurtjes in de koelkast te zetten.
5. 5 Uur laten kun je hem dan nu eindelijk uitproberen! Als je hem net als ons met bakpapier in de cakevorm hebt gezet kun je hem er nu heel makkelijk uit tillen. En TADAA! Je eigen heerlijke arretjescake.

Dit was echt een verschrikkelijke post, heel erg sorry daar voor! De volgende keer ga ik weer iets posten van betere kwaliteit. Nu eerst maar eens eten en weer verder met ploeteren voor mijn wiskunde repetitie. Wacht ik weet nog een leuke grap, ik vind hem te leuk om niet vertellen waarschijnlijk snap je hem niet eens of begrijp je de humor er niet van maar dat maakt nu even niet uit. Oké nu bedenk ik dat ik dit echt niet kan maken want hiervoor moet ik zijn naam toch echt vertellen anders is er geen grap maar dan kan iedereen hem zomaar opzoeken en dat zou toch wat sneu zijn. Heel zielig voor jullie want nu vraag je je natuurlijk af hoe hij heet, dat vertel ik dus even niet.

Liefs,
Roos

6 opmerkingen

  1. Heel leuk! De kwaliteit is gewoon mooi hoor haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het recept klinkt echt overheerlijk. Misschien moet ik hem binnenkort ook maar eens gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Moet je echt proberen, maar dan wel met genoeg boter dus, hihi.

      Verwijderen
  3. Hmmmmm moet ik ook maar eens gaan maken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik hou van ongezond ;) Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.