Jij? Voor mijn lens?!

24 mei 2017


Afgelopen weekend bezocht ik de fotofair samen met mijn ouders (@Devalkroofvogels) die daar een foto workshop verzorgden. Ik heb er de hele dag rond gelopen en heb weer aardig wat dingetjes opgepikt. Vol enthousiasme plukte ik mijn zusjes gisteren van de bank om een paar toffe portretjes van ze te schieten.

Al bijna een jaar ben ik in het bezit van een Pentax K-50. Nog steeds heb ik geen spijt van mijn aankoop en hoop ook nog lang niet te stoppen met fotograferen. Wel zit ik er over na te denken een nieuwe lens te kopen. Al een tijdje heb ik mijn oog laten vallen voor de 50mm 1.4 , ook wel de bloggers must have. Maar ik heb er nu ook weer niet zo veel verstand van en dit zal de eerste lens worden die ik naast de standaard lens ga kopen. Ik zou graag een mooie lens hebben voor portretten dus als er iemand wat verstand hier van heeft hoor ik het graag!


Sinds gisteren is mijn proeftijd voor Lightroom in gegaan. Ik wou het gewoon eens uitproberen en misschien dat ik in de toekomst ook hier voor wil gaan sparen. Toch wou ik dan wel even weten of ik het wel echt fijn vind en zal gaan gebruiken. De foto's die in deze post staan zijn bewerkt met Lightroom (gedownloade preset aangezien ik er nog niet zo veel verstand van heb). Wat vindt je er van?

De laatste tijd zat ik ook met een ideetje. Het ene moment lijkt het mij een top idee en het volgende moment lijkt het me weer helemaal niks. Vandaar dat ik het nu maar gewoon aan jullie voorleg en kijk of er überhaupt reacties op komen.


Aangezien er de laatste tijd wel vaker aan mij gevraagd word of ik foto's wil maken zat ik te denken om dit wat groter te gaan uit te pakken. Mijn idee was om in de komende zomervakantie een klein formuliertje op mijn blog te plaatsen waarmee je bij mij een 'fotoshoot' kan plannen. Nu lijkt het mij erg leuk (en een beetje spannend) maar ik weet niet of andere hier eigenlijk wel op zitten te wachten. Als ik hier aan begin wil ik het ook goed doen. Stel ik ga dit plan uitvoeren dan ben ik wel van plan om een kleine vergoeding te vragen moet ik nog even kijken of het mogelijk is om door heel Nederland heen te reizen. Maar eerst gewoon de vraag of hier dus wel een beetje animo voor is.


Binnenkort ben ik ook van plan een shoot te houden samen met een vriendin en haar paard. Nu zoeken we daar voor alleen nog een mooie jurk, het liefst een lange jurk van zijde voor een klein prijsje. Ik heb al een beetje lopen snuffelen op Romwe, Shein en op Lesara maar ben er nog niet echt uit. Is er misschien iemand die een jurk te leen heeft of ergens ene goedkope weet te vinden? Je zou ons er echt heel erg mee helpen!


Nou nu heb ik jullie ook weer lekker opgezadeld met al mijn fotografie dilemma's. Binnenkort zal ik ook nog een paar foto's van de Fotofair met jullie delen. Ik ben namelijk best wel blij met de resultaten.

Liefs,
Roos

7 opmerkingen

  1. Mirthe van de Weerd24 mei 2017 om 17:06

    Super leuk idee! ����

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mirthe van de Weerd24 mei 2017 om 17:07

    Ook echt super leukr foto's!��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lijken je zusjes hard op je!! Super mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik wil nog wel een mooie portretfoto voor op mijn blog. Dus nu je toch wilt oefenen lijkt me erg leuk om voor je lens te staan. Wil dan ook wel naar jou toe komen. Dus laat maar weten of je dat wat lijkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe foto's en wat betreft een 50mm lens, ik stel het kopen al een paar maanden uit (het vakantiegeld is bijna binnen dus dan komt ie er echt, haha) maar t is toch echt wel een must have. Kan ik nu al zeggen, haha. Je hoeft alleen maar 50mm lens in te typen op google en je vind tientallen redenen waarom je er een aan zal moeten schaffen!
    En de laatste twee weken van de vakantie reis ik gratis(studentenov), dus wellicht zouden we dan (als t je leuk lijkt) als bloggers onder elkaar foto's van elkaar kunnen maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een 50 mm lens is heel fijn om portretten mee te schieten, vanwege zo'n mooie scherptediepte. Lijkt me heel leuk om een keer foto's te maken en je te ontmoeten :) (misschien een kleine blogmeeting een leuk ideetje?)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.